Account

Hoe kan ik online gaan declareren?

Om online te declareren heeft u een account nodig. Dit kunt u aanmaken via de website van TBR Nederland. Voor het aanmaken van dit account heeft u een e-mailadres en een mobiel telefoonnummer nodig. Na afronding van het aanmeldproces ontvangt u een instructiemail over het declaratieproces voor uw medicijn. Leest u deze goed door voor u begint met declareren.

Welk informatie vind ik als ik ingelogd ben in de online omgeving?

In Mijn TerugBetaalRegeling heeft u de mogelijkheid om een nieuwe declaratie in te dienen. Daarnaast vindt u een overzicht van de declaraties die u al heeft ingediend en de status van deze declaraties. Ook vindt u een overzicht van uw eigen gegevens en ziet u hoe u contact met ons kunt opnemen. Het is hier bijvoorbeeld mogelijk om te wijzigen van welke terugbetaalregelingen u gebruik maakt. Tot slot kunt u berichten lezen die u van ons ontvangt en is het mogelijk om een bericht terug te sturen.

Gezinsaccount

Wat is een gezinsaccount?

Bij een gezinsaccount beheert u uw eigen declaraties én de declaraties en gegevens van andere gezinsleden (bijvoorbeeld uw kind(eren)). Zo vindt u alle informatie in één account in plaats van meerdere account te beheren. Verschillende gezinsleden kunnen gebruik maken van andere TerugBetaalRegelingen.

Hoe maak ik een gezinsaccount aan?

U maakt eerst een account aan voor uzelf. Wanneer u vervolgens ingelogd bent, kunt u bij ‘Mijn gezin’ gezinsleden toevoegen. Hier vindt u dan een overzicht van alle leden in uw account.

Ik heb al een account maar wil nu voor een ander gezinslid declareren. Hoe moet dit?

U heeft al een account. Wanneer u nu inlogt op uw account, kunt u bij ‘Mijn gezin’ gezinsleden toevoegen. Hier vindt u dan een overzicht van alle leden in uw account. Vervolgens kunt u gaan declareren.

Ik heb meerdere accounts voor meerdere leden in mijn gezin, hoe kan ik deze koppelen?

Als u meerdere account wilt laten koppelen, kunt u contact opnemen met TBR Nederland. Voor de contactgegevens kijkt u op de medicijnpagina van het medicijn waar het om gaat.

Hoe werkt een gezinsaccount?

Wanneer u gaat declareren selecteert u eerst voor welk gezinslid u wilt declareren. Vervolgens voegt u een foto van uw zorgkostenoverzicht/nota toe en doorloopt u daarna alle gebruikelijke stappen. In uw declaratieoverzicht is het mogelijk om te filteren op gezinslid. Hierdoor toont de applicatie alleen de declaraties van het gekozen gezinslid. Tot slot kunt u gegevens van uzelf of één van uw gezinsleden aanpassen bij ‘Mijn gegevens’.

Wijzigingen doorgeven

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om uw wachtwoord te wijzigen logt u eerst in op uw account met uw gebruikersgegevens (e-mailadres + zelf gekozen wachtwoord). Ga in het menu naar ‘mijn gegevens’. Onderaan de pagina klikt u op ‘wijzig wachtwoord’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u in het inlogscherm op ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’. Vul in het volgende scherm uw gebruikersnaam (e-mailadres) in en klik op 'Verificatie'. Wij sturen u een e-mail met instructies naar uw geregistreerde e-mailadres. Volg de instructies in de e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik mijn adresgegevens of bankrekeningnummer wijzigen?

U kunt uw adresgegevens of bankrekeningnummer wijzigen bij het kopje ‘mijn gegevens’. Na het wijzigen van uw gegevens klikt u op de button ‘bewaren’.

Hoe kan ik mijn gekozen terugbetaalregeling(en) wijzigen in de applicatie?

U kunt uw gekozen terugbetaalregeling(en) wijzigen door bij het kopje ‘mijn gegevens’ te klikken op ‘wijzig regelingen’. Vink de terugbetaalregeling(en) die u wilt selecteren aan of vink de terugbetaalregeling(en) waarmee u bent gestopt uit. Klik daarna op ‘bevestigen’.

Veelvoorkomende problemen

Ik krijg een foutmelding tijdens het inloggen

Controleer of u de juiste inloggegevens gebruikt. Uw gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee u zich heeft geregistreerd en het wachtwoord heeft u zelf gekozen. De gegevens zijn hoofdlettergevoelig. 

Werkt het nog niet? Neem dan contact op met TBR Nederland

Ik krijg geen verificatiemail binnen

Controleer of uw mailadres correct is ingevuld.

Controleer ook of de verificatiemail in uw spam terecht is gekomen. Dat gebeurt nog wel eens.

Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met TBR Nederland

Ik krijg geen sms-verificatie code

Controleer of u uw mobiele telefoonnummer correct heeft ingevuld. Er hoeft geen landcode ingevuld te worden dus het mobiele nummer moet beginnen met 06- 

Werkt het nog niet? Neem dan contact op met TBR Nederland

You are currently offline. Some pages or content may fail to load.